Drømmen om en sportsbil innen rekkevidde!
Flere av oss i Autovia eier eller har eid en Abarth. Alle har kjørt en. Og vi er alle enige. Dette er en hverdagsfest. Abarth er Fiats tuningavdeling. Kort fortalt tar de vanlige fiater og gjør dem om til små råtasser som ikke er redd for en utfordring. Med masse lyd og uvanlig gode kjøreegenskaper.
Carlo Abarth var en racinglegende som allerede på 50 og 60- tallet revolusjonerte sportsbilverden gjennom å bygge om, utvikle og tilby tuning av standard Fiat- modeller. Tanken var at også vanlige folk med vanlige lommebøker skulle få muligheten til å eie og kjøre en ekte sportsbil. Arven etter Carlo Abarth lever i beste velgående i Sandvika. Vi er Norges eneste offisielle verksted og vi har en egen avdeling i butikken viet til Abarth.
Italienske og norske landeveier er egentlig ikke så ulike. De er smale og svingete. Det er denne typen veier bilen er bygget for. Fordi Abarthen er liten i størrelse og har langt flere hestekrefter enn du trenger i en liten bil – så er den helt rå på landeveien. Knallrøde bremser fra Brembo og et stift og riktig understell er standard på Abarth. Ofte kan du se at langt dyrere biler blir til en liten prikk i sidespeilet etter første sving. Det mest unike med en 595 Abarth er kanskje likevel at den kan brukes som en hverdagsbil. Hvis du ikke liker at folk kikker på bilen din eller byr opp til dans i lyskrysset må du nok velge en annen bil en Abarth.
Ganske hissig!
140hk, 160hk eller 180hk. Custom, Turismo eller Competizione. Alle får deg til å trekke på smilet og lete etter neste unnskyldning for å trille bilen ut av garasjen og gi deg i kast med veien. Med eller uten tak. Alle Abarth kan nemlig leveres som cabriolet.
Competizione er utstyrt med Record Monza eksos. Da får den lille kruttønna 4 enderør med klaff som åpner seg hvis du trykker litt ekstra på gassen. Ikke bare blir den grov i målet, men den både snerrer og spraker så alle bilene rundt deg lurer på hva i all verden det er som skjer. Competizione leveres med seter fra Sabelt. Du sitter helstøpt og seteryggen kan levers i carbon. Record Monza og store bremser fra Brembo er standard. Det kan være greit når du skal stoppe en liten bil med hele 180hk.
Turismo er valget for deg som ønsker en sportslig Abarth, men som samtidig heller litt mer mot en cruiser du ville valgt for å kjøre rundt Gardasjøen. Med 160hk til din disposisjon og noen du er glad i setet ved siden av.
Custom er innstegsmodellen til Abarths sportsbilverden. 140 hk gir deg en bil utenom det vanlige og er på alle måter en skikkelig sporty bil du kan ha det mye gøy med.
Alle bilene kan leveres med stor touchskjerm, navigasjon og et stereoanlegg fra Beats som er får det til å vibrere i både ørene og dørene. Vi anbefaler likevel å lytte til lyden av eksosen. Og vi advarer. Abarth er avhengighetsskapende.
145HK
165HK
180HK
Drømmen om en sportsbil innen rekkevidde!
Flere av oss i Autovia eier eller har eid en Abarth. Alle har kjørt en. Og vi er alle enige. Dette er en hverdagsfest. Abarth er Fiats tuningavdeling. Kort fortalt tar de vanlige fiater og gjør dem om til små råtasser som ikke er redd for en utfordring. Med masse lyd og uvanlig gode kjøreegenskaper.
Carlo Abarth var en racinglegende som allerede på 50 og 60- tallet revolusjonerte sportsbilverden gjennom å bygge om, utvikle og tilby tuning av standard Fiat- modeller. Tanken var at også vanlige folk med vanlige lommebøker skulle få muligheten til å eie og kjøre en ekte sportsbil. Arven etter Carlo Abarth lever i beste velgående i Sandvika. Vi er Norges eneste offisielle verksted og vi har en egen avdeling i butikken viet til Abarth.
Italienske og norske landeveier er egentlig ikke så ulike. De er smale og svingete. Det er denne typen veier bilen er bygget for. Fordi Abarthen er liten i størrelse og har langt flere hestekrefter enn du trenger i en liten bil – så er den helt rå på landeveien. Knallrøde bremser fra Brembo og et stift og riktig understell er standard på Abarth. Ofte kan du se at langt dyrere biler blir til en liten prikk i sidespeilet etter første sving. Det mest unike med en 595 Abarth er kanskje likevel at den kan brukes som en hverdagsbil. Hvis du ikke liker at folk kikker på bilen din eller byr opp til dans i lyskrysset må du nok velge en annen bil en Abarth.
Ganske hissig!
140hk, 160hk eller 180hk. Custom, Turismo eller Competizione. Alle får deg til å trekke på smilet og lete etter neste unnskyldning for å trille bilen ut av garasjen og gi deg i kast med veien. Med eller uten tak. Alle Abarth kan nemlig leveres som cabriolet.
Competizione er utstyrt med Record Monza eksos. Da får den lille kruttønna 4 enderør med klaff som åpner seg hvis du trykker litt ekstra på gassen. Ikke bare blir den grov i målet, men den både snerrer og spraker så alle bilene rundt deg lurer på hva i all verden det er som skjer. Competizione leveres med seter fra Sabelt. Du sitter helstøpt og seteryggen kan levers i carbon. Record Monza og store bremser fra Brembo er standard. Det kan være greit når du skal stoppe en liten bil med hele 180hk.
Turismo er valget for deg som ønsker en sportslig Abarth, men som samtidig heller litt mer mot en cruiser du ville valgt for å kjøre rundt Gardasjøen. Med 160hk til din disposisjon og noen du er glad i setet ved siden av.
Custom er innstegsmodellen til Abarths sportsbilverden. 140 hk gir deg en bil utenom det vanlige og er på alle måter en skikkelig sporty bil du kan ha det mye gøy med.
Alle bilene kan leveres med stor touchskjerm, navigasjon og et stereoanlegg fra Beats som er får det til å vibrere i både ørene og dørene. Vi anbefaler likevel å lytte til lyden av eksosen. Og vi advarer. Abarth er avhengighetsskapende.
Huge fun, tiny package
Jeremy Clarkson